Rapport från årsmöte och konstituerande styrelsemöte 2015

Årsmöte med efterföljande årsfest.

Götene Dykarklubb hade lördagen den 28 mars årsmöte med efterföljande årsfest för medlemmar med respektive. Årsmötet var i år hemma hos vår ordförande Tomas. Det blev en bra uppslutning på 30-talet personer. Årsmötet förlöpte utan större hinder. Årsberättelse beskrev känslan som vi alla i klubben har, att vi är en aktiv klubb med många dykutfärder, kurser och aktiva medlemmar. Medlemsantalet ökade från 2013 till 2014 till 85 fri- och sportdykare. Mötet klubbade igenom nya stadgar, medlemsavgifter för 2016, om- och delvis nyvald styrelse mm.
Den nya styrelsen samt kommittéerna bildas på det första konstituerande mötet som hålls 1 april. Mötet avslutades och då dukades det fram mat. Festkommittén hade ordnat med två olika rätter, en mumsig fiskgryta eller en god köttbit med potatisgratäng. Maten lät sig väl smaka, så kaffet och marängsvissen fick vänta tills maten sjunkit undan.
Kvällen bjöd på prat, skratt och många dykarhistorier (undrar just om allt är sant?). En lyckad kväll helt enkelt som höll på fram till småtimmarna. Tack till alla som deltog.

Sammanfattning av val på års- och konstituerande möte

PG Persson har valt att avgå som kassör och ersätts av Andreas Flygare. Jenny Söderlund avgår som Medlems-/LOK-stödsansvarig och ersätts av Johan Beijer. Jan-Olof Flink har valt att ställa sin plats till förfogande som sammankallande valberedare, efter sammanlagt 40 år i styrelse och senare valberedning så tyckte han att det var dags att avgå. Flink fortsätter att vara aktiv i klubben men då som instruktör, dykledare mm. Anders Rotzén tar över som sammankallande i valberedningen. PG Persson ersätter Lisa Palm som revisorssuppleant. Josefin ersätter Andreas Flygare i festkommittén.

Nya styrelsen finner du här: Styrelse 2015